duminică, 17 noiembrie 2013

Clipe Cuvântate 2

20.12.2012; 15:58

"Preţuire

Resursă de joc, izvor de stele,
purtată cu noroc, legată cu inele;

resursă nuanţată prin tradiţie
devenită lanţ şi condiţie;
resursă de întărire şi de confirmare,
dulce plăcere primită spre orientare...

Sursă de joc, izvor de stele,
purtată cu noroc, legată cu inele;

sursă de exprimare însemnată dual
prin semn adeverit şi gând pasional;
sursă captivantă de idei rotite,
minte fascinată prin lumi descoperite...

Resursă de joc, izvor de stele,
purtată cu noroc, legată cu inele...



20.12.2012; 16:45

Mulţumire

Mulţumire – mulţumesc:
Tu eşti preţuire!
Mulţumire – mulţumesc:
Tu eşti regăsire!
Mulţumire – mulţumesc:
Tu eşti întâlnire!

Îţi mulţumesc pentru darul tău,
pentru jocul tău, pentru semnul tău...
Îţi mulţumesc pentru înflăcărare,
pentru înfocare, pentru îndemnare...

Îţi mulţumesc pentru răsplătire,
pentru lumină şi pentru strălucire...
Îţi mulţumesc pentru neclintire,
pentru sprijin şi pentru amintire...
Îţi mulţumesc pentru făurire,
pentru creaţie şi pentru iubire...

Mulţumesc prea-bună mulţumire!
Îţi mulţumesc pentru a ta ivire,
pentru lucrul tău şi pentru fericire!




20.12.2012; 17:02

Întâlnire

Mă voi odihni şi mă voi înviora,
mă voi reface şi mă voi relaxa,
voi fi prezent la întâlnire
cu făptura ta...

Mă voi răzvrăti şi mă voi răscula,
mă voi zbate şi mă voi revolta,
voi fi prezent la întâlnire
cu făptura ta...

Voi fi acolo şi te voi aştepta,
voi fi destin şi te voi adora,
voi fi dăruire şi te voi purta,
pe tine, în inima mea...

Mă voi lipi şi mă voi ataşa,
ne vom uni şi ne vom îmbina,
voi fi prezent la întâlnire
cu făptura ta...

Mă voi opri şi mă voi avânta,
te voi iubi şi te voi alinta,
voi fi prezent la întâlnire
cu făptura ta...

Voi fi acolo şi te voi aştepta,
voi fi destin şi te voi adora,
voi fi dăruire şi te voi purta,
pe tine, în inima mea...



20.12.2012; 17:39

Apreciere

Te-am apreciat în acea împrejurare
în care te-ai rezumat să fii o întrebare...
Te-am apreciat şi te apreciez,
fiindcă ştii să taci şi să aprofundezi...

Am apreciat la tine a ta ilustrare
învestită cu forţe supreme de revelare;
am apreciat, ştii bine, a ta cuvântare
plăcută în idee şi în emancipare...

Voi aprecia mereu cugetul limpede
şi fapta de bunătate aleasă,
inima clară, coerentă, frumoasă
şi gândirea din practică culeasă...




20.12.2012; 18:07

Susţinere

Susţin pământul să nu se răstoarne,
susţin şi cerul să nu se ascundă,
susţin şi luna ca să se întoarne
şi timpul din clipă şi secundă...

Susţin privirea aceasta luminată-n lume,
susţin şi întâmplarea văzută la faţă,
susţin repetarea ritmată prin nume
şi universuri de vorbe jucate prin piaţă...

Susţin aşezarea, dar susţin şi călătoria,
susţin cumpătarea, dar şi veselia;
susţin sentimentul, la fel şi raţiunea,
susţin neprevăzutul, dar şi previziunea...

Susţin o lume de idei şi fapte
şi păşesc prin viaţă ca un iluminat,
căci înţeleg de mult că dincolo de acte
nu stă decât întâmplarea ce s-a repetat...



20.12.2012; 19:14

Revigorare

Norii se remodelează prin plutire de apă,
pământul se revigorează, cu lapoviţă se adapă;
glia se trezeşte udată şi în sine absoarbe
nectarul de viaţă curată ce din ceruri cade...

Coboară zâmbind pe vântul cel rece,
ninsoarea cea albă care se întrece
cu fulgii de zăpadă purtaţi de plutire
să învăluie solul sub strat de adormire...

Visează la vremea cea anticipată,
geruri cuibărite laolaltă,
aşteptând să lase aerul din ele
să se ridice şi el către stele...

Colo jos lângă o pădure fumul se înalţă,
focul arde în sobă, moşul dă povaţă,
căldura iernii vine şi ne linişteşte
cu senzaţia ei ninsă de dalbă poveste...



20.12.2012; 19:56

Mărturisire

Mărturisesc că acum nu prea am nimic de mărturisit,
mărturisesc că scriu poezii cu un cuprins neştiut,
mărturisesc că aşez cuvintele aşa precum îmi vin,
mărturisesc că uneori vorbele nu au conţinut...

Mărturisesc... Da! Mărturisesc şi dau mărturie
că eu găsesc plăcere în poezie...
Iată deci că-ţi mărturisesc şi ţie că versul meu
este un flux şi o ritmare, şi un semn de serbare...

El avansează sub inspiraţie de moment
şi trece prin noi ca un râu sau ca un torent.
Şi uneori se regăseşte reverberând prin mine,
iar alteori el găseşte ecou doar în tine...

Mărturisesc că îl scriu mai mult spre cântare
şi că nu caut grabă, dar nici amânare...
Versul meu nu se zbuciumă şi nu e tulburat,
el doar se priveşte pe sine cum e închegat...

Şi nu se miră, şi nici nu se uimeşte,
şi nu e misterios, dar nici nu dezveleşte:
el este acum joc de cuvinte prin înşirare
sedus de frumuseţe spre a ei izvoare...



20.12.2012; 20:17

Iertare

Te rog rabdă a inimii iertare
şi veghează spre a ei căinţă,
nu o rătăci prin amânare
şi ascultă de a iubirii voinţă!

Nu te lăsa ostenit de lupte chinuite
prin poveri de durere şi suferinţă,
lasă-ţi de o parte răutăţile închipuite
şi iubeşte lumea de vrei biruinţă!

Nu te sărăci spre gol şi deprimare
şi nu te amăgi cu realitatea cea dură.
Nu te închide sub lacrimi amare,
iubeşte viaţa şi uită de ură!



20.12.2012; 20:38

Împăcare

A trăi în pace, a fi în schimbare,
a vieţui în stare de adâncă relaxare,
a te odihni lucid în tandră desfătare:
iată a ta împăcare...

A trăi în pace şi în sărbătoare,
a rosti cuvântul ce aduce înălţare,
a iubi bucuria venită prin cântare:
iată a ta împăcare...

A trăi în pace spre valorizare,
a-ţi vedea idealurile puse în mişcare,
a-ţi dori clipa spre a ei creare:
iată a ta împăcare...



20.12.2012; 20:59

Comunicare

Necunoscutul straniu separat
prin necomunicare
aduce glasul spre încercat
de vorbe legate către dezlegare
de cuvinte nuanţate
prin ton, prin gest
şi prin înflăcărare
spre drum de întâlnire
şi redescoperire
material ţesută către înfăşurare
de goliciune brută
şi uşor machiată
sub corpuri de umbră
şi piatră sculptată...

Necunoscutul straniu separat
(prin necomunicare)
se epuizează pe sine
sub povară de tăcere
şi apoi se ridică,
se apropie
şi strigă cu voce stăpânită,
doar la suprafaţă,
că vrea să se dezică
de norul de confuzie
şi să se dezbrace
de nesiguranţă şi de iluzie...

Necunoscutul nu mai rămâne separat
de a lui încercare
dacă uitând de sine se lasă mişcat
către ispită eternă de comunicare
trăită în timp de neamânare...


- Extras din cartea "Clipe Cuvântate" - autor Radu Lucian Alexandru:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Radu Lucian Alexandru